JSP Nedir?

Bu yıl stajda benden istedikleri masaüstü uygulamasını yaptıktan sonra bir de web uygulaması yapmam istendi. Yapıp yapamayacağımı sorduklarında, web uygulamaları hakkında hiç bir fikrim olmadığı halde yapabilirim dedim. İyi ki de demişim. Bu sayede web uygulaması geliştirirken hangi teknolojileri,çatıları(framework) kullanabileceğimi öğrendim. Öncelikle java ile web programlamayı araştırdım. Nerden başlamalıydım ? Bunun için Netbeans kullanılabilir miydi ? Az önce de belirttiğim gibi bu alanda hiç bir şey bilmiyordum. 2.sınıfta web programlama dersi almıştım ama, HTML tagleri, javascript fonksiyonları  ve bir de slayt ezberlemek dışında pek de ileriye gidememiştik (:

Araştırdıkça karşıma pek çok seçenek çıktı. CGI, JSF, JSP, Java EE, Java Start, Servlets… En çok JSF,JSP ve Servlets dikkatimi çekti. En sonunda uygulamayı JSP’de yazmaya karar verdim. Bunda JSP’nin çok yeni bir teknoloji olması, ve bana daha az karmaşık gelmesinin etkisi büyük. Başlangıç için iyi olabileceğini düşündüm. Daha sonra JSF ile ilgilenmeyi de düşünüyorum.

Şimdi ise JSP’yi kısaca anlatmaya çalışayım. Jsp dinamik web sayfaları oluşturmamızı yarayan teknolojidir. JSP; HTML kodları içerisine yazılır.HTML ile Java programlama dilinin birleştirilmesiyle oluşturulmuş bir teknoloji olarak düşünebiliriz. Sayfada bulunan java kodları çalışacak programın mantığını oluştururlar. Geriye kalan ise HTML kodlarıdır ki bu da görselliği sağlar.Bir web sayfasında ne yapmak istiyorsak JSP kullanarak yapabiliriz. Peki avantajları nelerdir? Statik HTML kodlarıyla, dinamik içeriği oluşturulan kodları aynı sayfada tutabiliriz(Bu çok hoşuma gitmişti).J2EE platformunu destekleyen ortamalarda JSP ile birlikte bu teknolojiden faydalanabiliriz.  JSP farklı platformlarda ve farklı sunucularda çalışabilir. JSP de kendi takılarımızı(tag) oluşturabiliriz.

JSP’ye dair ne öğrendiysem(öğrenmeye de devam ediyorum), burada anlatmaya çalışacağım. Umarım birilerine faydası olur(:

Bir Cevap Yazın

